TESTOVÁNÍ ECDL

Od školního roku 2004/05 byla výuka předmětu Informační technologie na OA a předmětu Aplikovaná výpočetní technika na VOŠ přizpůsobena požadavkům certifikátu ECDL. Od září 2005 může skládat testy z vybraných modulů ECDL kdokoliv ze široké veřejnosti. Pro uchazeče také připravujeme počítačové kurzy, kde získají znalosti potřebné ke složení zkoušek ECDL. V případě Vašeho zájmu o testování nebo o počítačové kurzy (kurzy mohou být i samostatné, nemusí být vázané na zkoušky ECDL) se obraťte na Mgr. Martina Capka (capek@oakv.cz). Naše ceny za testování jsou nižší, než doporučené ceny, které naleznete na Doporučené ceny ECDL.

Testování jednotlivých modulů ve škole je navázáno na znalosti získané ve škole v běžných hodinách informačních technologií, není nutné se dále něco učit navíc. Seznam základních modulů je zde a seznam standardních modulů je zde.

V ČEM JE KONCEPT ECDL VÝJIMEČNÝ?

  • JE STANDARDIZOVANÝ … na celém světě jsou používány stejné Sylaby, stejné zkušební úlohy, stejná procesní pravidla a podmínky zkoušek; vydávané certifikáty mají stejnou vypovídací schopnost
  • JE OBJEKTIVNÍ … mezinárodně jednotná metodika hodnocení výsledků zkoušek, národní a mezinárodní inspekce kvality a národní profesní neziskové organizace jsou garanty kvality korektnosti závěrečných zkoušek; hodnocení výsledků zkoušek je anonymní
  • JE NEZÁVISLÝ … zkoušky jsou nezávislé na původu technického a programového vybavení, nezávisí na konkrétních výrobcích nebo konkrétních produktech, je tak eliminován možný střet zájmů
  • JE MĚŘITELNÝ … všechny programy mají své ECDL Sylaby, které jsou pravidelně aktualizovány a které strukturovaně, přesně a konkrétně specifikují požadovaný rozsah a hloubku digitálních znalostí a dovedností
  • JE PRAKTICKÝ … drtivá většina zkušebních úloh je “ze života”, zkoušky probíhají v reálném programovém prostředí na všech typech i verzích aplikací, se kterými se lidé běžně setkávají v průběhu svého studia či v profesní praxi

CO MŮŽE ECDL PŘINÉST JEDNOTLIVCŮM?

  • ECDL CERTIFIKÁTY … mezinárodně uznávané doklady digitální gramotnosti, kvalifikace či odbornosti jsou cestou, jak snadno, rychle a důvěryhodně komukoli doložit úroveň vlastních digitálních znalostí a dovedností
  • VĚTŠÍ ŠANCE NALEZENÍ UPLATNĚNÍ NA TRHU PRÁCE … malé a střední podniky vyhledávají především zaměstnance s dostatečnými přenositelnými digitálními dovednostmi
  • ZVÝŠENÍ ADAPTABILITY NA TRHU PRÁCE … přenositelné digitální dovednosti zvyšují schopnost přizpůsobit se operativně novým požadavkům zaměstnavatele nebo změnám profese
  • VĚTŠÍ ŠANCE NA ÚSPĚŠNÉ ZVLÁDNUTÍ STUDIA NA VŠ … digitálně gramotní a kvalifikovaní studenti lépe zvládají nápor vysokoškolského studia
  • ZÍSKÁNÍ nebo UPEVNĚNÍ … vlastních znalostí a dovedností práce s digitálními technologiemi
  • OSOBNÍ MOTIVACI … pro další vzdělávání nejen v oblasti digitálních technologií
  • OSOBNÍ USPOKOJENÍ … z efektivnějšího a smysluplného využívání digitálních technologií
  • ZVÝŠENÍ SEBEDŮVĚRY … a následně lepší pracovní výsledky, a to nejen při práci s digitálními technologiemi
  • ZVÝŠENÍ OSOBNÍ PRESTIŽE … nejen v pracovním kolektivu, ale i v rodině nebo mezi přáteli

 

CO MŮŽE ECDL POSKYTNOUT ZAMĚSTNAVATELŮM?

  • SROZUMITELNOU INFORMACI … že držitel některého z ECDL certifikátů umí smysluplně a efektivně využívat digitální, resp. informační a komunikační technologie
  • VÝZNAMNOU ÚSPORU ČASU … při přijímacích pohovorech není nutné složitě a zdlouhavě zkoumat, zda uchazeč o zaměstnání tzv. “umí s počítačem”
  • VÝZNAMNOU ÚSPORU FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ … digitálně gramotné či kvalifikované zaměstnance není nutné dlouho a nákladně “dovzdělávat”; ti se mohou ihned a efektivně věnovat plnění pracovních úkolů
  • MOŽNOST OBJEKTIVNĚ POSOUDIT … přenositelné digitální znalosti a dovednosti stávajících zaměstnanců a možnost následně cíleně investovat do vzdělávání jen v takových oblastech a do těch zaměstnanců, kde je to potřebné
  • EFEKTIVNÍ NÁSTROJ … pro řízení lidských zdrojů a pro personální politiku v organizaci
  • SNÍŽENÍ NÁKLADŮ NA TECHNICKOU PODPORU … digitálně gramotní zaměstnanci již nezatěžují své kolegy či technickou podporu zaměstnavatele s jednoduchými nebo opakovanými dotazy a problémy