Aktuality

Školy

Poznávací zájezd do Skotska
24.04.2019

S obavami balím na školní poznávací zájezd do Skotska. Předpověď počasí vypadá přímo otřesně. Celý pobyt má propršet. Navíc padá ubytování v rodinách. Budeme s dětmi v hotelu Ibis. Hlídat pytel blech celý den a ještě večer, no, to bude náročný týden.

Program je nabitý. Vyjíždí se na noc. Ráno příjezd a prohlídka Amsterodamu, procházka historickým centrem a projížďka na lodičce. Všem se líbilo. Nalodění a cesta trajektem je také nevšední zážitek - a ten západ slunce, no paráda. První den ve Skotsku navštívíme dvě opatství. Fotíme se jako o život. Laťka je nastavena poměrně vysoko. Počasí nám přeje, zatím nepršelo. V hotelu je vše OK, děti jsou skvělé,…možná jsou jen úplně vyčerpané. V deset probíhá kontrola na pokojích a je klid. I další den se na nás valí historické kameny v podobě hradu Sterling nebo univerzitního městečka St. Andrews, kde je nádherně rozpadlá katedrála. Trošku nudná je návštěva palírny whisky. Je vidět, že jedeme s prvními a druhými ročníky. Toto téma žáky ve většině nezajímá a skotskému průvodci rozuměli snad jen dva. Za to historická část Edinburghu, následný rozchod po nákupech a procházka na vyhlídku nad město, kde se shodou okolností koná keltský obřad vítání léta, to vše bylo přijato kladně. Na školní instagram a facebook denně posíláme nádherné záběry, abychom se podělili s těmi, kteří nemohli jet. V autobuse je zábava, žáci zkouší hovořit na mikrofon, dokonce probíhají rozhovory v angličtině a napodobování skotského přízvuku. Bála jsem se zbytečně, tahle parta se povedla. Žáci jsou skvělí a vypadá to, že je zájezd baví. Na hotelu nezlobí, naopak mají prostor se společně scházet ve společenské místnosti.

Poznávačka pokračuje. Výlet do skotských Highland je obrat úplně jiným směrem. Nevšední příroda, kopce bez jediného stromu, po kterých se míhají jen stíny mraků, nás ohromí všechny. Následují jezera Loch Ness, Loch Lomond a další Loch. Všichni evidujeme průzračný vzduch, kýčovité barvy zeleně a oblohy okolo nás. Slunce svítí a hřeje o sto šest. Blíží se den odjezdu. Na trajektu jsme za suverény, vždyť už víme, jak to chodí. Pohádkové Bruggy nás nechávají naprosto chladnými. Po opravdu nevšedním Skotsku je to slabý odvar.

Můžeme bilancovat. Poznávací zájezd do Skotska proběhl nad všechna očekávání. Viděli jsme všechno, žádné zdravotní ani jiné nepříjemnosti se nekonaly, z poslechu rozhovorů jsem nabyla dojmu, že se zájezd žákům, kteří si zaslouží VELKOU pochvalu, líbil. Jo, a už jsem zmiňovala, že nám pršelo jen jednou?